JB Crochet Design & Creations

woensdag 29 april 2020

Haakpatroon oorbeschermers mondkapjes Covid-19

Mijn zus is 1 van de vele zorgtoppers die zorg dragen voor patiënten die besmet zijn met Covid-19.
Omdat ook zij dagelijks gebruik maakt van mondkapjes en ik enorm trots op haar ben, wilde ik iets voor haar en haar collega's  doen om te voorkomen dat ze last van hun oren krijgen.

Op internet zie je veel verschillende  soorten en maten en meestal gewoon met vasten en stokjes.

Ik wilde voor deze zorg sterren iets moois maken en daarom koos ik ervoor om de "stersteek " te gebruiken.



Graag wil ik het patroon met jullie delen.


Groen is het begin van de lossenketting en blauw is de stersteek.
In onderstaand filmpje wordt de stersteek uitgelegd. 


Gebruikte haaksteken:



De knopen heb ik niet allemaal op dezelfde  plek bevestigd omdat niet alle hoofden even groot zijn.


    Zorgtoppers... bedankt dat jullie er zijn!

                              Stay Safe!

14 opmerkingen:

  1. Gaat zeker van pas komen en een verlichting zijn van vele dragers van mondmaskers! Toppie! Bedankt voor de uitleg alvast.
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat leuk. Dankjewel. Ik wil ze voor een vriendin haken maar geen idee vd grootte. Welke maat hasknaald gebruik je?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dankje wel Paola. Ik hen ze gemaakt met haalmknaald 2,5

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dankjewel...ik heb 2.5 en 3.5 gebruikt maar past beide goed...dus top :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi! En handig! Heb je ook een uitgeschreven patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Miet je bepaalde knopen gebruiken ivm het wassen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Plastic knopen kan altijd of houten knopen maar die zullen minder lang goed blijven met wassen denk ik.

      Verwijderen
  7. Bedankt voor het delen van dit patroon! Ga deze proberen te maken voor mijzelf en mijn collega's in de zorg

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor het mooie patroon, maar ik kan dus niet patronen lezen, wil het graag proberen, is het rond gehaakt, of eerst 3 toeren heen en weer en dan rond?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het wordt allemaal rond gehaakt zonder heen en weer te haken. Het patroon begint met de stersteek en die is makkelijk te volgen via youtube

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Kan ik er een paar van je kopen? kan n.m niet haken.
    Hoor van je.Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helaas heb ik momenteel even een stop op opdrachten ivm het opstarten van een opleiding anders had ik het graag voor u gedaan

    BeantwoordenVerwijderen